کتابخانه عمومی آیت الله طباطبایی یزدی

امکانات کتابخانه: سالن مطالعه ویژه بانوان و آقایان به طور مجزا-بخش کودک - مرکز اطلاع رسانی - کتابخانه دفاع مقدس

کتابخانه عمومی آیت الله طباطبایی یزدی

امکانات کتابخانه: سالن مطالعه ویژه بانوان و آقایان به طور مجزا-بخش کودک - مرکز اطلاع رسانی - کتابخانه دفاع مقدس

کتابخانه عمومی آیت الله طباطبایی یزدی

مقام معظم رهبری:
امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است.از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند.


معین - مسئول کتابخانه


نویسنده وبلاگ :معین

ساعت کارکتابخانه: 8صبح الی 22

شرایط عضویت :
1- 1 قطعه عکس
2- کارت شناسایی (شناسنامه یا کارت ملی یا هر کارتی که مشخصات و کد کلی ثبت شده باشد )
3- 3500 تومان حق عضویت

آدرس :یزد- بلوار شهید صدوقی - میدان باهنر
تلفن : 035-37247224

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

سایتهای مرتبط

معرفی آیت الله طباطبایی یزدی


وی در یزد به دنیا آمد و در ابتدای نوجوانی مقدمات را در مدرسه دومنار یزد نزد ملا محمدابراهیم اردکانی و آخوند زین‌العابدین عقدایی که هر دو استاد ادبیات بودند آموخت، سپس به مشهد مهاجرت کرده و علم هیئت و ریاضیات را نزد اساتید آنجا آموخت. در اصفهان نیز در محضر آیت‌الله شیخ محمد باقر نجفی (استاد بزرگ حوزه اصفهان و پدر آقا نجفی اصفهانی) و آیت‌الله سید محمدباقر موسوی خوانساری (صاحب روضات الجنات) و آیت‌الله میرزا محمدهاشم چهارسوقی (از مشایخ اجازهٰ سید) و تنی چند از بزرگان اصفهان شاگردی نمود.در سال ۱۲۸۱ به نجف مهاجرت کرد و از محضر میرزای شیرازی، آیت‌الله شیخ راضی نجفی، و آیت‌الله شیخ مهدی کاشف الغطاء بهره‌مند شد.پس از مهاجرت میرزای شیرازی به سامرا، وی عهده‌دار تدریس فقه در نجف گردید و پس از درگذشت میرزای شیرازی، تدریس طلاب در حوزه به طور کامل به دست وی سپرده شد.

در جریان ورود نیرهای انگلیسی به خاک عراق، نقش سیاسی فعالی را در رهبری نیروهای مقاومت در برابر استعمارگران عهده‌دار شد و نیروهای مقاومت را به رهبری فرزندش (سید محمد طباطبایی یزدی) به سوی نیروهای انگلیس رهسپار کرد و فرزند خویش را در این زمان از دست داد.

در آن هـنـگام که دولت ایتالیا فتوای خود را برای اشغال لیبی در شمال آفریقا به حرکت درآورده بود و مملکت ایران نیز از سوی همسایه شمالی در اشغال نیروهای روس، و از جنوب مورد هجوم استعمار انگلیس بود،وی فتوای زیر را صادرکرد:

در این ایام که دول اروپایی مانند ایتالیا به طرابلس غرب (لیبی ) حمله نموده و از طرفی روس ها شمال ایران را با قوای خود اشغال کرده‌اند،و انگلیسی ها نیز نیروهای خود را در جنوب ایران پیاده کرده‌اند و اسلام را درمعرض خطر نابودی قرار داده‌اند، بر عموم مسلمین از عرب و ایرانی  واجب است که خود را برای عقب راندن کفار از ممالک اسلامی مهیا سازند و از بـذل جـان و مـال در را بیرون رانـدن نیروهای ایتالیا از طرابلس غرب و اخراج قوای روسی و انگلیسی ازایران هیچ فروگذار نکنند, زیرا این عمل از مهم ترین فرایض اسلامی است تا به یاری خداوند دو مملکت اسلامی از تهاجم صلیبی ها محفوظ بماند.( محمد کاظم طباطبایی)[۲]

در جریان مشروطه در ایران نیز از ابتدا مخالف جریان مشروطه بود و جانبداری برخی علما از مشروطه در یک سو و مخالفت وی با مشروطه، اوضاع حوزهَ نجف و طلاب و مقلدان وی را در ایران، دچار دودستگی و پریشانی نمود و یزدی نیز اواخر عمر خود را در این جریانهای سیاسی بسیار به سختی سپری کرد.

صورت تلگراف‌ها، مکاتبات و استفتائات هر دو گروه مشروطه‌خواه و ضدمشروطه با یزدی، در مجموعه اسناد منتشر شده از دوره قاجار، موجود است و گویای تلاش تمام در عین حال بی‌نتیجهَ یزدی در کناره‌گیری از این جریان سیاسی است. برخی از این اسناد که تهدیداتی را از طرف مشروطه‌خواهان به یزدی دربردارد، نشان‌دهندهَ اوضاع نابسمان و سخت سالهای آخر حیات یزدی است. وی در سن ۹۱ سالگی، در ۲۸ رجب ۱۳۳۷ درگذشت و در حرم امام علی (ع) در نجف دفن شد.

تألیفات

  • رسالة فی الاستصحاب
  • بستان نیاز و گستان راز، مجموعه شعر و نثر ادبی
  • التعارض
  • تعلیقة علی المکاسب
  • حاشیه آداب التجاره
  • حاشیة المتاجر
  • حاشیة الخیارات
  • حاشیه تبصره علامه حلی
  • حاشیه جامع عباسی شیخ بهایی
  • حاشیه ذخیرة العباد فاضل شرابیانی
  • سؤال و جواب (این اثر به تازگی به همت دکتر مصطفی محقق داماد در تهران منتشر شده‌است)
  • حاشیه فرائد الاصول
  • حاشیه مجمع المسائل
  • حاشیه منتخب الرسائل خوانساری
  • حاشیه منهج الرشاد
  • حاشیه نخبه
  • رساله ذخیرة الصاحلین
  • رسالة فی ارث الزوجة من الثمن أو العقار
  • رساله تعادل و تراجیح
  • رساله جواز اجتماع امر و نهی
  • الرفاق تحت‌المجهر
  • الصحیفة الکاظمیة
  • العروة الوثقی فیما تعم به البلوی
  • غرر الغرویة
  • الکلم الجامعة والحکم النافعة
  • مجمع الرسائل
  • وسیلة النجات

نمونه‌هایی از مکتوباتش در کتب تاریخ مشروطه، رسایل و لوایح شیخ فضل‌الله نوری، نهضت روحانیون ایران، و نمونه دستخط وی در کتاب فقهای نامدار شیعه آمده‌است. اسناد مربوط به یزدی، در اسناد کتابخانه ملی ایران، کتابخانه مجلس ایران، و قسمتی نیز در دست خانواده محقق طباطبایی (سید عبدالعزیز طباطبایی یزدی) نگهداری می‌شود. مجموعه هفده جلدی از آثار صاحب عروه در اسفند 1391 هجری شمسی، در کنگره بزرگداشت صاحب عروه رونمایی و منتشر شد.

معرفی

افتتاح

به کتابخانه عمومی آیت الله طباطبایی یزدی خوش آمدید.

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.